• Kategorie
  • Parametry
  • Bieżnie do crossfitu

Sortuj według
Wybierz

Dlaczego bieganie jest ważne?

 Bieganie to doskonała forma aktywności fizycznej. Podczas biegania kształtujemy sylwetkę, redukujemy stres a biegając regularnie poprawiamy metabolizm organizmu, zmniejszamy ryzyko zachorowania na takie choroby jak cukrzyca, choroby serca, nerwice czy depresja. Podczas biegania nasz mózg wytwarzaendorfiny tzw. hormony szczęścia które jak twierdzi większość naukowców działają przeciwbólowo, dają poczucie relaksu czy zmniejszają stres. WCrossfit bieganie często występuje jako element treningu i nie zawsze traktowane jest jako odpoczynek podczas ciężkich treningów siłowych. Pozwala rozluźnić mięśnie po miedzy rundami , wyrównać oddech i tętno. Podczas WOD-ów ( Workout of the Day - trening dnia ) pozwala na przygotowanie się do następnej rundy oraz pozwala na wyrównanie tętna przed kolejnym wysiłkiem.

Trening na taśmie?

Bieganie na bieżni mechanicznej może być stałym elementem naszego treningu ćwicząc Crossfit ale i nie tylko. Polecana jest dla osób w każdym wieku, niezależnie czy jest się aktywnym fizycznie, czy dopiero rozpoczyna się treningi sportowe. Może być świetnym uzupełnieniem naszych biegowych treningów.  Bieganie na bieżni mechanicznej jest absolutnie bezpieczne i jest świetną alternatywa dla biegania w terenie. Dzięki bieżni mechanicznej możemy realizować bardzo specyficzny i trudny do wykonania trening na zewnątrz np. bardzo długie podbiegi, bieg ze zmiennym lub stałym tempem. Największym atutem bieżni mechanicznej jest niezależność od pogody.

Technika!

Strój powinien być wygodny i nie krępować ruchów, można używać odzieży termoaktywnej no i oczywiści buty koniecznie do biegania. Treningi na bieżni powinny wyglądać dokładnie tak samo jak każdy inny trening czyli rozgrzewka,bieg właściwy, faza rozprężenia no i najważniejsze rozciąganie mięśni po wysiłku. Biegać należy zawsze środkiem pasa przeznaczonego do biegania, nie patrzymy pod nogi i musimy pamiętać o odpowiednim nachyleniu podczas biegu.