• Kategorie
  • Parametry
  • Ekspandery

Ekspandery

Trenowanie na ekspanderze zna każdy kto trochę interesuje się siłowymi lub fitness ćwiczeniami. Ekspandery mogą być tak samo skuteczne i efektywne jak np. ćwiczenie przy pomocy hantli. Ten kompaktowy i wszechstronny sprzęt pozwala trenować prawie każdy mięsień. Najwięcej używane są do treningu ramion, klatki piersiowej i barków.  Do tego trzeba doliczyć że ekspandery nie zajmują dużo miejsca i są lekkie

Jaki jest najlepszy ekspander?

Najwięcej rozpowszechnione są ekspandery sprężynowe, które można używać tylko do trenowania górnej partii ciała i to za sprawą niskiej elastyczności. W ostatnich latach na rynku rządzą bardziej uniwersalne ekspandery gumowe. Dzięki linkom z różnym stopniem naciągania mogą być naciągane na większą szerokość niż pozostałe modele. Tę ekspandery możemy jeszcze podzielić na regulowane i nieregulowane. Regulowane ekspandery odróżniają się kolorami gumy i można ich kiedykolwiek odczepić do uchwytów a tym równocześnie regulować opór. Kolejną grupą są ekspandery pilates, który służą do ćwiczeń pilates i jogi, są doskonałe do treningów rozciągających i wzmacniających mięśnie ramion, pleców i miednicy.

Jak ćwiczyć na ekspanderze?

Trening przy pomocy ekspandera polega na naciąganiu linek za pomocą nóg i rąk. Czym jest guma więcej elastyczna tym sprzęt stawia mniejszy opór różnym rodzajom mięśni a ćwiczenie nie jest tak trudne. Natomiast jeżeli guma trudniej się naciąga wysiłek jest  intensywniejszy z powodu większej pracy mięśni. Dobrze jest również spróbować ekspander regulowany umożliwiający podnoszenie obciążenia w zależności od naszego postępu.