• Kategorie
  • Parametry
  • Gryfy, hantle, obciążenia, zaciski

Gryfy, hantle i sztangi na rozwój sylwetki

Trening siłowy nie obędzie się bez odpowiednich narzędzi służących do wykonywania ćwiczeń. Wyróżniamy trzy najpopularniejsze przedmioty; gryf, sztanga, hantle. Są to nieodłączne elementy pracy nad własnym ciałem. Ćwiczenia na triceps oraz ćwiczenia na biceps to zdecydowanie najlepsza możliwość użytkowania gryfu łamanego. Skupiamy się na technice i angażujemy mniejsze grupy mięśniowe. Trening z hantlami natomiast jest idealnym narzędziem do wyrównywania dysproporcji w ciele. Hantle mogą posłużyć do wykonywania ćwiczeń na każdą partię ciała. Są bardzo uniwersalne. Sztanga to z kolei najpopularniejszy przedmiot spotykany na siłowniach całego świata. Ćwiczenia ze sztangą rozwijają sylwetkę i siłę angażując mięśnie pracujące przy danym ćwiczeniu oraz polepszają stabilizację ciała.

Jaki gryf wybrać?

Gryf łamany jest najczęściej użytkowanym. Głównie ze względu na fakt, że dzięki łamanej budowie zdecydowanie mniej obciąża nadgarstki niż prosty. Idealnie nadaje się na trening bicepsa i trening tricepsa. Gryf prosty to z drugiej strony świetne narzędzie do podnoszenia większych ciężarów. Ćwiczenia na klatkę piersiową, ćwiczenia na plecy, ćwiczenia na barki – to przeznaczenie gryfu prostego.

Co jest najlepsze do treningu?

Hantle, gryf czy sztanga? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Chcąc osiągnąć najlepsze rezultaty, należy skupić się na rotowaniu wyżej wymienionymi przedmiotami i zadbać o odpowiednią intensywność ćwiczeń siłowych. Najlepszym rozwiązaniem jest urozmaicanie swojego treningu każdym z wymienionych przedmiotów. Sztanga pomoże zbudować nieprzeciętną siłę, gryf łamany zaangażuje mniejsze partie mięśniowe, a hantle wyrównają dysproporcję i pozwolą skupić się na technice. Ciało ma to do siebie, że dąży do proporcjonalnej sylwetki, a z wyżej wymienionymi narzędziami każdy jest w stanie spełnić swoje cele sylwetkowe.